3 סוגי מערכות קורסים

אמת או שקר: "רק תבנה קורס, אנחנו נדאג לשאר".

כמעט כל בעל עסק או מומחה, יכול בהחלטה של רגע להפוך למורה וללמד את המקצועיות והניסיון שלו.

הדרך היעילה "ללמד כשאתה ישן" נמצא ברעיון של יצירת קורס דיגיטלי – בונים את הקורס פעם אחת, שופכים לקורס את כל הידע ומה שנדרש כדי לשכפל את המומחיות שלך וזהו, כל אחד (שאפשרת לו) יכול לצפות בקורס מתי שמתחשק לו, כולל כשאתה ישן 🙂

אבל איפה הכי כדאי לבנות את הקורס?

בכתבה הזו נסקור 3 סוגי מערכות קורסים:

  1. עשה הכול בעצמך
  2. עשה חלק בעצמך
  3. אנחנו נעשה הכול במקומך

נתחיל בסוג הראשון, עשה הכול בעצמך, פה יש 2 אפשרויות:

אפשרות ראשונה, לקחת מפתח תכנה פרטי שיבנה הכול בשבילכם. עדיף מפתח שכבר בנה משהו דומה כך שלא תשלמו על פיתוח מאפס, האפשרות הזו מיועדת למתקדמים מאוד, עם כיסים בעומק מתאים.

אפשרות שניה, ללמוד וורדפרס, שזה קוד פתוח חינמי ולבנות לבד את מערכת הקורסים שלכם.

אמנם לא צריך ללמוד שפות פיתוח ולהקליד באנגלית, אבל כן צריך להשקיע עשרות ולפעמים מאות שעות כדי להכיר את אפשרויות המערכת ולהבין מה גורם לבאגים שצצים, כי בסופו של דבר, וורדפרס זה קוד פתוח לבניית אתרים ומיועד לאנשים שיודעים להשתמש בקוד פתוח.

לסיכום:

היתרון בוורדפרס על פני האפשרויות הבאות:
הקוד כולו שלך.

ניטרלי:
צריך בכל מקרה לשלם כמה מאות שקלים בשנה עבור אחסון ודומיין.
בנוסף, אין "קו שירות" לוורדפרס, צריך לשלם בנפרד לגוף מתאים עבור תמיכה.

חסרונות:
לא למתחילים. (או רק למתחילים שמוכנים להשקיע בלמידה טכנית)

סוג שני של מערכת קורסים – עשה חלק בעצמך.

לכאן נכנסים מערכות ייעודיות לקורסים, מערכות שכל מה שצריך לעשות זה להירשם, להתחבר, ללחוץ "צור קורס", ללחוץ "צור שיעור" ולהתחיל להעתיק-להדביק את התוכן שכתבתם או שצילמתם.

אתם לא צריכים להתעסק בדומיינים ואחסון, לא צריך לשלם על תיקון באגים, תמיד יש עם מי לדבר ולרוב המערכת כל הזמן מתעדכנת ומשתרגת, תודות לתשלום החודשי שלכם 😉

עדיין, עסק זה עסק, שיווק זה שיווק וכמה שאפשר "ללמד כשאתה ישן", עדיין תצטרכו לדאוג לעצמכם לתלמידים ולקוחות.

אגב, ברוב המערכות יש גימיקים שעוזרים קצת לשיווק או ממנפים שיווק שכבר קיים, כמו למשל האפשרות ליצור קורס חינמי שמוביל לקורס מלא בתשלום.

עדיין את עיקר השיווק תצטרכו לעשות לבד או בנפרד.

לסיכום:

היתרון במערכת ייעודית לקורסים פרטיים:
תמיכה מלאה בתשלום חודשי נמוך.

ניטרלי:
צריך לשווק לבד

חסרונות:
ייתכן שיופיע מיתוג כמו חסות או לוגו של המערכת בתכנים שלכם

הסוג השלישי של המערכות – נעשה הכל במקומך.

מדובר במערכות שמקבצות בעלי קורסים ומשווקות את המכלול הזה, מעין קניון של קורסים.
לא צריך מערכת סליקה, לא צריך לנהל תלמידים, לא צריך להשקיע בשיווק, "רק תבנה קורס, אנחנו נדאג לשאר".

בדומה לאוניברסיטה או מכללה, שיש בה עשרות/מאות מרצים והאוניברסיטה מקדמת את עצמה.

בדומה לאיביי או אמזון, שיש בה מיליוני מוכרים ומשווקות את עצמם במטרה להרוויח את העמלה מכל מכירה.

העניין שאם הגעת למערכת כזו בגלל שאין לך ידע שיווקי, סביר להניח שמאוד מהר תיכנס לחובות והנה למה:
אם הקורס צולם בבית, למה שיקנו את הקורס שלך? הרי יש בקניון קורסים יותר יפים.
אז הולכים לעשות כמה ימי צילומים בסטודיאו, משקיעים כמה עשרות אלפי שקלים והופה, יש לנו קורס יפה.

עכשיו יש לכם קורס מושקע ויפה בקניון, ביחד עם עוד אלף קורסים יפים ומושקעים.

מבחינת הקניון, אם כל אחד מאלף הקורסים שאצלה יכניס רק אלף שקל בחודש (ס"ה מיליון שקל) והם יקבלו רק עמלה של עשר אחוז, הקניון יעשה רווח נקי של 100,000 שקלים.

אז האינטרס של הקניון ברור.

ומבחינת בונה הקורס האינדיבידואלי? …
מה בדיוק הוא יעשה עם אלף שקל בחודש? (או 900 אחרי קיזוז עמלה).
כמובן שזו רק דוגמה.

יש אנשים שמרוויחים משכורת סבירה מלשים קורס שלהם בקניון קורסים, אך רוב אלו שהצליחו הם אנשים עם מעמד מסוים, למשל מרצים ידועים או כאלו עם ידע בשיווק שנותנים פוש בפרסום הקורס של עצמם.

לסיכום:

היתרון העיקרי בקניון קורסים:
נוחות, הם מטפלים בהכול ולרוב לא צריך לשלם על האחסון.

ניטרלי:
בכל מקרה צריך לשווק

חסרונות:
אין לכם בעלות על הקורס של עצמכם. המחירים מושפעים מהתחרות בקניון.

ולסיכום כללי של המאמר:

לא משנה איפה בניתם את הקורס, תמיד תצטרכו לשווק את עצמכם.

עוד יותר, גם אחרי שבוצעה רכישה של הקורס, פחות משנה ללקוח איפה הקורס מאוחסן, (יותר מעניין אם יש דיאלוג עם המרצה, כמו בקלבאין, אבל זה נושא למאמר אחר).

לכן, כשאתם בוחרים פלטפורמה לקורסים שלכם, תבחרו מה שמתאים ונוח לכם.

נהנתם מהמאמר?

שתפו אותו עם חברים :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

הצטרפו לקהילת קלאבין וקבלו מדריך [במתנה]

וקבלו טיפים, מאמרים וכלים על איך לבנות קהילה, איך לבנות קורסים, מוצרי מידע ועסק דיגיטלי עם לקוחות קבועים. להרשמה כתבו את המייל ומיד ישלח אליכם מדריך [במתנה]