מה עדיף: מערכת אחת לשיווק העסק – או מספר מערכות

לכל עסק ובפרט דיגיטלי, יש עשרות (אם לא מאות) צרכים טכנולוגיים:

החל מ-

  • חברת סליקה (למשל, ויזה, לאומי, ישראכרט),
  • מערכת לביצוע הסליקה אונליין,
  • מערכת להנפקת חשבוניות,
  • מערכת לדיוור תכנים ומבצעים
  • מערכת לשליחת הודעות SMS
  • מערכת לרכישת דומיין לאתר
  • מערכת לניהול אחסון אתר
  • מערכת לבניית האתר
  • מערכות CRM וניהול תיעודי לקוח.
  • מערכות בסיס ליצירת קשר כגון: תיבת מייל, ווטסאפ, מסנג'ר, טלפון, מרכזיה.
  • גישה לחשבונות לניהול הון כגון: בנקים, מיסוי, ביטוחים, פיננסים.
  • חשבונות סושואל כגון: פייסבוק, גוגל, יוטיוב, אינסטגרם.

לכן, די ברור שככל שאפשר לרכז יותר מידע ואפשרויות במערכת אחת, כך יותר קל.

וכך נולדו פתרונות ומערכות 'אוסף', כמו למשל "הר הכסף", שמרכז מידע מכל חברות הביטוח.
כמו מערכות סליקה שדואגות גם לחברה סולקת, גם לאתר/דף לסלוק ממנו וגם לחשבוניות.
כמו מערכות לבניית אתרים שדואגות גם לניהול דומיין, גם לאחסון האתר, וגם לממשק לניהול האתר.
קיימת גם אפליקציה אחת שמרכזת הודעות מכל אפליקציות המסרונים.

מהצד השני,

לפעמים יש חסרונות במערכות כאלה שכדאי לקחת בחשבון.

1. המחיר

אמנם צפוי שהמחיר למערכת אחת שכוללת 10 פתרונות, יהיה זול מתשלום ל 10 מערכות שונות, (אולי טיפה יותר יקר בגלל נוחות) מצד שני, לפעמים לא כל הפתרונות רלוונטיים או שימושיים לעסק, כך שלפעמים יותר חסכוני לעבוד עם 2-3 מערכות שונות.

קחו למשל את מערכת קליק פאנלס, אם העסק צריך רק מערכת לאחסון ובניית אתר, לא ישתלם להירשם למערכת "גדולה" כזו, עדיף לרכוש דומיין במערכת אחת ולבנות האתר במערכת לאתרים.

אגב, בדיוק מסיבה זו, בארצות הברית התחיל לתפוס שיטת תמחור בסגנון של "הכול כלול" עם אפשרות להסיר תוספות ולחסוך במחיר.

דוגמה מפיצרייה בארה"ב: בתפריט יש רק פיצות עם תוספות, כל פיצה עם כינוי כמו "מגש ניו יורק", המגש עולה 20 דולר ועל כל תוספת שמורידים מהפיצה חוסכים דולר אחד.

2. עומס מידע

בדומה למחיר, מערכות גדולות לרוב כוללות המון כפתורים ומידע שיכולים להתיש ולגרום לעייפות וחוסר מיקוד, בפרט למתחילים.

מערכת וורדפרס לבניית אתרים. 30 כפתורים בעמוד הבית.

זה בדיוק הבידול של חברת אפל: הם משקיעים 'טונות של כסף' כדי ליצור חוויה נקייה בכל המערכות והמוצרים שלה.

במערכת קלבאין למשל, הממשק הראשי נקי וממוקד תוכן, זאת אומרת רק בניית קורסים וניהול תלמידים ומועדון מופיעים בעמוד הראשי. כל שאר כפתורים והגדרות מתקדמות נמצאות במקומם המתאים: בעמוד "הגדרות".

3. זמן מעבר והיכרות

עסק מתחיל תמיד יעדיף לקחת וללמוד על כל פתרון לחוד ובהמשך לעבור למערכת גדולה במטרה לחסוך זמן.

זה עוזר למיקוד ולמיצוי התועלת העסקית מאותה המערכת או שיטה.

העניין שלא תמיד המעבר אכן חוסך זמן, למשל, מעבר בין מערכות דיוור ידרוש תהליך של פילוח תפוצות מחדש, חשיבה על פתרון לנמענים שנמצאים באמצע סדרה, פתרון לנמענים שהסירו עצמם ממערכת אחת ולא מהשנייה, לפתור עניינים כמו ייצוא תוכן בעייתי, וכן הלאה.

לכן כבר בהרשמה למערכת, חשוב לבדוק שיש אפשרות "להתנתק" בקלות ולייצא את כל החומר בפורמט סביר.

4. חוליה אחת

קורה שבעל עסק לא יכול להתחבר למערכת. זה יכול להיות נפילת שרת, עדכון ממשק שגורם לאי הבנה, או פשוט איבוד הסיסמה.

אם למשל מערכת עם מענה ספציפי נופל, כמו מרכזייה, העסק יכול לשים בצד את המשימות שקשורות למענה טלפוני עד שהעניין ייפתר ולהמשיך לתפעל את שאר המערכות כמו צ'אטים וכדומה.

אבל אם זו מערכת אחת שמחזיקה את הכול, העסק מושבת.

5. קהלים שונים

ברוב עסקים אין בעיה 'לערבב' את הלקוחות הקבועים באותה תפוצה ולתת להם אותו השירות כמו לקוחות מתעניינים.

עדיין בתחומים שדורשים אישיות מסוימת באספקה, כמו הוראה, קורסים, תהליכי ליווי או טיפול, ברור שצריך לתת ללקוחות הקיימים שירות שונה וטוב יותר מאשר למתעניינים. אחרת הסיכוי לקבל המלצות או לבצע אפסיילים יורד.

לכן כשמקבלים החלטה אם להשתמש במערכת קורסים שמובנית במערכת לקהל קר, כמו למשל מערכת דיוור או קבוצה באתר חברתי, או להפריד בין השיווק לבין השירות ולהשתמש במערכת ייעודית לקורסים, לרוב עדיף להפריד ולנהל תלמידים קיימים ממערכת נפרדת עבורם.

לסיכום

האם עדיף ספק אחד שפותר אוסף צרכים, או מספר ספקים שכל אחד מומחה בתחומו?

אין חוקים לזה.

צריך להפעיל הגיון ולבחון את ההבדל בעלות, בזמן ובאנרגיה הנדרשת לכל מערכת.
אצלנו בקלבאין אנחנו אכן פותרים אוסף צרכים, קורסים דיגיטליים, משוב, מועדון, כלי CRM, מיתוג ועוד הרבה ועדיין אנחנו מתמקדים ומתמחים בצרכים שקשורים לניהול של תלמידים קיימים.

כדי ללמוד עוד על המערכת, עבור לדף הבית.

נהנתם מהמאמר?

שתפו אותו עם חברים :)

שיתוף ב facebook
לשתף בפייסבוק
שיתוף ב linkedin
לשתף בלינקדין
שיתוף ב email
לשתף במייל
שיתוף ב whatsapp
לשתף בווצאפ

הצטרפו לקהילת קלאבין וקבלו מדריך [במתנה]

וקבלו טיפים, מאמרים וכלים על איך לבנות קהילה, איך לבנות קורסים, מוצרי מידע ועסק דיגיטלי עם לקוחות קבועים. להרשמה כתבו את המייל ומיד ישלח אליכם מדריך [במתנה]

small_c_popup.png

מנוי לחודש שלם במערכת לכל הכלים  |  הדרכת אישית בזום  |  ספר "מקורסים במכירות מזדמנות – להכנסה קבועה" |  רק בשקל אחד

להרשמה [בשקל אחד ל-30 יום]:

* לאחר ההרשמה תועבר לעמוד סליקה על שקל אחד לחודש ראשון.
** לאחר חודש ראשון תשלם לפי המוצרים שייבחרו על ידך בדף הסליקה שבעמוד הבא.
*** ניתן לבטל המשך חיובים בכל שלב, (גם מיד אחרי קבלת הספר)
אין לך שום התחייבות מעבר למה שכבר שילמת.