מה גורם לתלמיד לשלם לכם בהוראת קבע?
אם בעבר תלמידים היו צריכים לשלם אלפי שקלים כדי לקבל גישה לקורס דיגיטלי, כיום, אצל בעלי קורסים מנוסים וותיקים (מכאן והלאה נקרא להם "מנטורים"), מתחיל לתפוס העניין של חיוב בהוראת קבע, שמחליף את התשלום החד פעמי.
ראינו מנטורים שגובים 9 שקל לחודש עבור גישה לקורסים ולמועדון שלהם וראינו מנטורים שגובים 300 דולר כל חודש עבור גישה לתכנים שלהם.
ברור שההחלטה אם לרכוש את הקורס או לא, יכולה להיות מושפעת מאוד לטובה תודות למנוי זול וללא התחייבות, ביחס להשקעה גדולה של אלפי שקלים.
אבל מה גורם לאנשים לשלם שוב ושוב כל חודש אם אפשר "לבלוע" את כל התוכן בחודש הראשון?
במאמר נסקור 3 שיטות נפוצות לתחזוקת מנויים בהוראת קבע כך שלא יעזבו:
שיטה ראשונה: טפטופים
במקום לפתוח קורס ענק שכולל כמויות עצומות של תוכן, התוכן ניתן בטפטופים, כמו למשל שיעור קטן או משימה קטנה אחת, מעין אתגר כל זמן מה. זה יכול להיות תוכן יומי או שבועי.
טיפ: בהצטרפות כדאי כן לתת אוסף מסוים של תוכן, למשל "15 משימות נפתחות לך מיד", זה עוזר לקבל את ההחלטה להצטרף אליכם.
שיטה שניה: לייבים
אין ספק שאנשים כבר רגילים לצרוך קורסים מהבית. הקורונה האיצה את התהליך הזה בכמה שנים קדימה.
עדיין, אנשים רוצים את המגע האנושי, לראות את המרצה, לשאול שאלות, לשתף חוויות.
לכן מנטורים רבים מארגנים שידורים חודשיים מיוחדים לחברי מועדון משלמים.
טיפ: מפגש אנושי שווה פי כמה ממפגש אונליין: אנשים שלחצו לך את היד יישארו אתך הרבה יותר זמן מאשר אנשים שלחצו את העכבר. לכן כדאי לארגן אחת לתקופה מפגש פיזי, לפי האפשר.
שיטה שלישית: ליווי קבוצתי
בתוך מערכת הקורסים צריך להיות אזור כדי להתכתב ולהעלות פוסטים ושאלות.
לאנשים תמיד יש שאלות. גם אם אין להם שאלות, הם אוהבים לקרוא שאלות של אנשים אחרים, שאלות שהם לא חשבו לשאול.
עצם החברות בקבוצה לבדה יכולה להוות מוצר מתחדש שבשבילו הם ישלמו כל חודש.
טיפ: כדאי לשלוח אחת לשבוע תוכן מתוך הקבוצה במייל לתלמידים, יש אנשים שבשמחה ישלמו מנוי ל"עיתון השבועי" שלכם.
אצלנו בקלבאין יש פיצ'ר מגניב שמאפשר להפוך פוסטים למיילים מעוצבים בקליק.
בונוס: עדכוני קורסים
אם אתם לא בטוחים איזה תכנים תוכלו לתת על בסיס קבוע ואיך, פשוט תעדכנו את התכנים בצורה שמתאימה לכם.
במילים אחרות, אתם עדיין תמשיכו להציע רק את הקורס ואנשים יצטרפו בזול במטרה לצפות בקורס ולבטל מנוי. ברגע שיראו שנוספים "דברים חדשים" בקורסים ובקבוצות שלכם כל הזמן, חלקם יחליטו להישאר בסביבה עוד קצת כדי לראות את העדכונים של החודש הבא וכך בצורה טבעית תוכל לאט לאט ליצור סיסטמים יציבים עבור חברי המועדון שלך.